SixSigma är ett systematiskt förbättringskoncept som ursprungligen skapades inom Motorolakoncernen på 1980talet. Förbättringsarbetet bygger på en tydlig struktur av väldefinierade roller.
Varje förbättringsprojekt drivs med en enhetlig arbetsgång i fem steg:
Definiera
Mäta
Analysera
Förbättra
Styra
En framgångsfaktor inom LEAN/SixSigma är att det finns välutbildade förbättringsledare (Black Belts och Green Belts) som har kunskaper i strukturerad problemlösning och statistiska analyser. LEAN/SixSigma är ett förbättringskoncept och tillämpas i de flesta branscher med stor framgång.
Med hjälp av vår kunskap inom LEAN/SixSigma så har vi ett brett utbud av både operationella tjänster samt utbildningar.
Operationella tjänster inom LEAN/ Sig Sigma.
Vi finns som behov för att leda projekt med LEAN/SixSigma metodiken. Vi kan även vara en stöttning för både ledningsgrupper, sponsorer, champions men framförallt projektledare att driva projekten i rätt riktning och överbrygga de problem som kan uppstå.
Vid utbildning görs den på arbetsplatsen med nuvarande personal. Det ger resultat både genom att utbilda sina anställda i sin egen arbetsmiljö samt lösning av de problem som företaget redan står inför. Våra utbildningar erbjuds på plats eller online vid behov.